memmento

sitter i soffan efter jobbet, har precis kollat på 3:e delen i "salander" serien. Faktiskt en av dom få svenska filmer som jag tycker om, jag var själv väldigt anti mot millenium-triologin, jag hade ju läst och hört typ alla säga hur jävla bra böckerna var osv. Nu föll det sig så att jag reste i thailan, hade ingenting kvar att på svenska att läsa + att jag reste med bara engelskpratande så jag höll på att glömma bort det svenska språket. Jag gick in på en bookshop och den enda boken dom hade på svenska var naturligtvis Män som hatar kvinnor, sen har det bara rullat på, sista boken började jag läsa hemma hos Snakes syrra:) dagen efter en "blöt" efterfest, när jag väntade på skjuts av Snake...

Konstigt det där med vad man minns för saker, vi satt hemma i systrarna Grafs kök (jag o simon) och drack vin med mamma/pappa Gustafsson, och vi pratade om när Olof Palme blev mördad, och jag kommer ihåg precis vad jag gjorde den 26/2-86 jag låg och sov 6år gammal i mammas säng när pappa kom hem från nattskiftet och sa att palme hade blivit skuten. Kommer även ihåg vad jag gjorde när jag fick reda på att Anna Lindh hade avlidit på sjukhuset. konstigt det där med vad hjärnan väljer att spara och inte spara, jag har ju en hel massa saker jag borde ha kommit ihåg men inte gjort. Det genomsyrar väl hela mitt väsen iof antar jag, att jag är så disträ att jag kan prata med människor och min mun fungerar jag säger saker som (jag tror) låter normalt, men jag kommer inte ihåg vad vi har pratat om efteråt, och den egenskapen är inte särkillt gynnsam när man jobbar i bar har jag märkt. Tex när jag tar en beställning och inte lyssnar på vad han/hon som beställer vill ha...

Träffade en gammal flamma igår på krogen, hon som gick och blev lesbisk efter att ha träffat mig, man kan ju tolka det på olika sätt, jag tolkar det som att hon kände att -jag kommer aldrig hitta någon kille som slår detta exemplar, så jag börjar gilla tjejer istället...

Om man bara pratar skit om en människa och sen går man och blir tillsammans med den efter det, sätter man inte sig själv i en konstig sitts då?

ursäkta stavfelen, nu ska jag gå och sova hela natten.

kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0