snetand

Kan numera titulera mig som bilmekareparatöringenjör, ska ner på kullbergs och köpa något fint papper och skriva ut ett diplom till mig själv som jag kan ha sittandes på mitt kontor. Anledningen till detta är att jag har lagat min bil, alldeles själv, en egr-ventil som hade "bäckat" igen (som man säger på bilmekarspråk) så jag satt på mig bilmekarreparatöringejörs-kostymen och lagade den.

En annans sak som har hänt är att jag varit hos tandläkaren, fick lite skäll av honom för att det var så längesen jag var där sist, en liten utlänsk man, buskig men trevlig. Hade nämligen spräckt en hörntand, så ca 27 sprutstick senare i mitt alltmer ömmande tandkött och en del borrande limmande spacklande/hammrande så gick jag därifrån 727kr fattigare och med en ansiktsförlamning.

Och glad i hatten för att min bil var hel tänkte jag att -jag ger mig ut och springer, ska ju ändå inte göra något förens kl 15, och alla ni som vet hur en ansiktsförlamning fungerar vet säkert också att munnen lever ett eget liv när man inte känner varken tunga eller läppar, tänkte inte så mycket på det för stunden, men blev ganska medveten om det när jag kände på mig tröjja och insåg att jag har drägglat ner mig själv i ca 7km på ekensberg.

I helgen som var var det "sommarfest" och ordet sommar i sverige är ju ett relativt begrepp så naturligtvis regnade det på sommarfesten. Jag och Micke (aka snake) begav oss hem till Anna (istället för vallarna)och drack vin/öl med sprit-Tess, den kvinnan kan inte dricka alkohol... Nu gillar jag ju inte att hänga ut någon såhär på min blogg men som Micke sa: satan vad hon blir full, sådär riktigt drängfull. Jag ska även hem till henne på midsommar om jag fortfarande är bjuden efter detta "påhopp" så då blir det saft till barnen och Tess

Nu en liten fråga till er kära läsare:

Jag håller på att samla ihop bilder på folk som visar sig på stan i sin onepiece, så ser ni någon teletubbie på stan knäpp en bild och skicka till mig. Tack

Idag lyssnar jag på Dont stop the party - the black eyed peas

xxoo


Kommentarer
Postat av: Tess

Drängfull??!! Fy fan vilket påhopp! Salongsberusad kan jag ta på mig men drängfull! Å nej. Men jag skyller på min nya diagnos, "roséallergiker". På midsommar ska jag bara dricka OP, så det är lugnt :)

2011-06-22 @ 16:12:37
Postat av: Nisse

Den här fredrik var ju ett piffigt inslag hemma hos Anna, satt tyst i soffan och tänkte på ... ja vad är du kapabel att tänka på?



Midsommarfesten suger, är i Tallinn det händer!

2011-06-23 @ 08:41:52
URL: http://www.nissesblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0