plus o minus

Tjo, fick ideen till detta inlägg när jag o Simon satt i bilen och snackade om våran "tomte natt" och jag säger något i stil med -fan va skönt att vara singel, för hade jag inte varit det hade man säkert fått höra av sin kära att - fan va patetisk du är som klär ut dig till tomte med 10st kompisar för att sen dricka sprit och härja utomhus. sen hade samtalet kommit att "det känns inte som att vi strävar åt samma håll" Jag kanske har lite sne syn på detta med flickvän pga att jag var tillsammans med en krokodil förut, som kanske tog första bästa tillfälle att kalla mig just patetisk, om det så bara var för att jag tyckte det var trevligt att sitta ett gäng och afterworka på tellus en fredag osv...Nåväl det jag skulle komma till är man borde skriva upp alla positivt med att vara just singel:

Plus:
x man får sitta hela dagen och spela dator utan att någon tycker man är tråkig
x man kan spöka ut sig till i princip vadsomhelst och bli 14år gammal igen med sina vänner
x tv-spels kvällar med polarna
x behöver inte bli medsläpad på julmarknad
x man kan gå ut både fre/lör, man behöver heller inte förklara vart man varit när man kommer hem 0730 med slipsen runt huvudet

minus:
x har ingen att dela allt roligt som händer
x tråkiga söndagar när det skulle varit mysigt att ligga sked o kolla film
x ha någon att mysa ner sig med i sängen när man fryser eller kommer hem sent
x ...

simon köpte ett par ascolla snowjoggers idag, med infällbar isbrodd i sulan

kollar på coops på tv och poliser från usa är fega och tjocka

såg till min förskräckelse idag att det inte fanns några parkbänkar i teaterparken...vart fan ska vi då sitta?

hört rykten om att tess ska med på tomtegrejen, stämmer det?

Kommentarer
Postat av: Snowjogger

Helt fantastiskt! Jag spånar på samma plus o minus grej faktiskt, Det är nog bara i sverige vi "myser" så mycket. Fredagsmys, myskväll, mysmiddag, mys mys mys! Vi måste förändra synen på vad som är rätt o vad som är snett! BTW Jag har ingen egen blogg så jag har funderingar på att börja "Kommentarsblogga" här hos dig.

2010-12-01 @ 19:52:56
Postat av: Anonym

hur ska detta tolkas..

2010-12-01 @ 21:33:52
Postat av: Tomtemor

Hon kom, hon såg, hon sov på badrumsgolvet... Varför lyssna på rykten om min fantastiska närvaro när du har skickat en facebookinbjudan där fröken har tackat JA? Det betyder ja.

2010-12-04 @ 21:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0