blood in my veins

Ni som har läst min status på fb vet nog vad detta inlägg kommer att handla om. Har blivit sur på riktigt på tattueraren som ligger vid Ålhens taket (alltså han ligger inte på ålhenstaket och tattuerar, hans studio ligger där. reds anm.) Vertigo Tatto...Annika kom hem därifrån i onsdags-kväll nytatuerad runt handleden, ganska svullen iof, men det är sånt som händer tänkte jag, jag har ju själv tattuerat mig.
Hon ringer mig sen på torsdag runt lunch o säger att armen har svullnat upp ännu mera, hennes hand börjar bli blå och hon har fått ett blå/rött streck som vandrar upp mot armhålan på insidan av armen. Jag säger naturligt vis att hon måste åka till akuten/vårdcentralen och kolla. Hon ringer mig lite senare efter besöket, hon har fått början till en blodförgiftning, så hon fick en kur med antibiotika.
Hon hade frågat läkaren vad han trodde att det kunde bero på -ja antagligen tvättade han inte av armen ordentligt innan han började eller så har han kört med skitiga nålar eller dålig färg. Jag blev ganska upprörd och sa att du måste ju fan ringa dit, berätta vad som har hänt. kräva pengarna tillbaka + att han fan ska få betala läkarkostnaderna.
Hon ville inte riktigt ringa och härja med honom, lite blyg så som tjejer kanske kan vara. Jag letade reda på nummret, ringde upp tattueraren och sa vad jag tyckte o tänkte, jag va riktigt förbannad. Hon hade ju fan kunnat fått vadsomhelst hiv, hepatit etc.
Den dumma jäveln menade på att det måste varit något hon gjort efteråt som fick henne att bli så dålig, han kör alltid med rena nålar. Han menade tillochmed att man kan få blodförgiftning av att ha urinvägsinfektion...han kände en sjuksköterska som hade sagt det. Efter att jag hade skällt på honom en stund, gick han med på att ge tillbaka pengarna hon hade betalat, han fattade kanske att det kommer att skada hans verksamhet om folk får reda på att han kör med skitiga saker.
Hon åker dit med en kompis igår em, får tillbaks 500kr? (av sina 2500) han verkar påtagligt stenad där han sitter. Yrar igen om det där med urinvägsinfektion, menar på att pengar är ju inga problem men hon får bara tillbaks 500 och hon ville inte ställa till en scen, så hon gick därifrån. Behöver jag säga att jag blev om möjligt ännu mera förbannad efter jag hörde det.

Jag tänkte ta en sväng förbi där sen efter jobbet, då jävlar ska han få se på annat

Kommentarer
Postat av: A friend of a friend

Nu halkade jag in på din blogg genom en vän till en vän till en vän och fastnade som nåt slags mongo i flera bloggar om vår lilla stad och människorna i den. Jag blev ärligt talat beklämd av det här inlägget. Jag vet vem både tjejen i fråga och tatueraren är. Att skriva att en drogmotståndare och en människa som jobbar med att hjälpa drognmissbrukare är stenad är inte supersjysst. Att skriva att han jobbar med smutsiga nålar är inte heller okej. Åk dit och kolla så ser du att stället använder engångsgrejer och är jättenoga med hygienen. Tjejen i fråga mår inte alls bra och har hittat på historier förr. Att skriva att hon hade början till blodförgiftning är inte heller korrekt. Det kan räcka med att man tar på en gaddning med (omedvetet) smutsiga händer /nuddar med tröjärmen för att den ska bli infekterad. Att hänga ut en enskild kille så här som jag dessutom känner gjorde mig ledsen. Dessutom när jag som sagt vet vem tjejen i fråga är :( NÅja, skit samma. Det är trist bara att se hur rykten uppkommer. En människa som aldrig rört en drog och aktivt jobbar med att hjälpa ungdomar som hamnat snett sitter inte stenad på jobbet! Tack för mig. //En sån där brunett i baren som säkert visat hela paketet nån gång

2012-03-20 @ 01:39:24
Postat av: Bloggägaren

Saken med hela detta inlägg var att jag var rejält förbannad på tatuerarens oproffsighet, han satt där med någon påtagligt stenad lärling, och han betedde sig själv väldigt märkligt. Det jag reagerade på var hans totala ovilja att vilja hjälpa, jag har själv ganska stor erfarenhet av tatueringar och vet att precis runt handleden är det stor risk att man får blodförgiftning pga att huden är så tunn, det kan ha räckt med att han tog i cola burken han drack ur, och sen tog i det han tatuerade. Att du sen säger att tjejen i fråga hittar på osv är bara rent skitsnack, hon var min flickvän vid tillfället, jag såg hennes arm och jag var själv inne hos tatueraren. Sen tog jag ju aldrig blodprov på tatueraren så jag kan inte med säkerhet veta att han var stenad (Vet dock folk som har sålt droger till honom) men jag kanske skulle såga honom för hans oproffesionella sätt att uppträda när felet är gjort av honom själv.

2012-03-20 @ 22:35:47
Postat av: Anonym

Jag såg också hennes arm. En infektion i tatueringen, löd läkarens ord. Det KAN utvecklas blodförgiftning, absolut. Precis som av uringvägsinfektion och andra sjukdomar. Självklart är det jättetråkigt det som hände och man hajar att ni reagerade, men resten av orden du skriver är rent förtal. Vi är många som läst det här inlägget nu och känner att du borde ta bort det. Det kan bli infektioner i tatueringar. Men att skriva att det har med smutsiga nålar att göra och att hon lika gärna kunde ha fått HIV/hepatit är en vidrig anklagelse och inte ens sant. Det med droganklagelsarna är också rent förtal som sagt och till och med straffbart att skriva. Ta bort inlägget är du snäll. Hur man uppträder och hurivida det är oproffsigt är en helt annan diskussion än att anklaga för smutsiga nålar och droger! /En som bryr sig

2012-03-21 @ 14:53:41
Postat av: Nomis

Tror inte att det blir något åtal.

Jag åt på en pizzeria som gjorde mig magsjuk, kan tyvärr inte bevisa det då jag inte klarar av att bajsa i en burk för att sen analysera det, men jag har ätit pizza många gånger och så här ska det inte vara. Pizzaägaren kanske skulle säga att jag åt andra konstiga saker men man vet det man vet. När han skyllde ifrån sig visste jag direkt att han hade taskig attityd och taskiga råvaror. Oj sorry för mitt "sidetrack" kanske ska ta o skaffa mig en sån häringa blogg.



PS. Jag gillar bloggen! carpe diem ;) DS.

2012-03-27 @ 15:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0