Första dagen, dagen efter

tjo, sitter hemma och har lite svårt att sova, konstigt med tanke på att jag ska åka till göteborg kl 09:45. Ska bli jävligt roligt, att bara hänga med ett gäng fantastiska 13åringa. Vi bor på Gothia-tower kommer med lite tur hem på onsdag, beror lite på hur vi spelar, går det bra kommer vi spela slutspel och då åker vi hem onsdag, annars kan vi bli tvugna att åka hem på måndag.

Idag var det nyårsafton, och det firade vi med pompa o ståt, jag fick ett eget barnbord hemma hos madde/carro, vet inte om jag ska bli smickrad över att dom tog sig tid att duka ett bord bara för mig eller om jag ska känna mig förnärrmad. Får fundera på det senare. har fnulat lite på ett nyårslöfte men jag kan som inte komma på något bra...man vill ju gärna lova att man bara ska äta godis på lördagar, att man ska hänga på gymmet 5ggr i vecka o mejsla fram den perfekta kroppen etc...jag vet av egen erfarenhet att det inte är såjävla lätt att hålla sig till det man lovar. jag hade tex ett löfte för massa år sen att jag skulle lära mig spela piano. kom på iden när jag o petra var på spa i loka-brunn. Försökte som fan att hitta någon lärare som kunde hjälpa mig, men tydligen riktar dom sig mestadels mot yngre förmågor. och jag försökte verkligen hitta någon i nyköpins området som kunde hjälpa mig men icke...Så vad lovar jag egentligen? tycker iof att det är helt sjukt med nyårslöften, kan iof förstå att den kan kännas lättare att lova något när det nya året är på gång, men ändå? vad hindrar dig från att lova saker i mitten av mars tex. Ungefär som alla hjärtans dag... det är väl mysigt att alla fina par går ut o äter o myser o är sådär himla kära den 14:e feb, men är inte det helt sjukt att man ska vara det den dagen. Vore det inte bättre om man vårdade kärleken 365dagar om året istället, och kanske hade paus den 14:e? eller så är jag bara cynisk, allt har väl ett komersiellt syfte, ica säljer mer chokladaskar med hjärtan innan den 14:e osv. Jag gillar iof att få saker på alla hjärtans dag, men det känns ännu roligare att få något från någon som betyder massor vilken annan jävla dag som helst.

Så vad lovar jag iår? Jag tror jag lovar att jag ska ta hand om mina relationer bättre, med alla vänner o släktingar osv. helt enkelt se till att ta sig tid till min nära(inte alltid så kära) Och fokusera på att ha så roligt som möjligt o inte lägga en massa prestige i allt jag gör....

Näe nu är kl fan 4:a snart o jag ska upp om sisådär 5h. god natt allihopa och jag hoppas ni har haft ett fantastiskt 2010!

Kommentarer
Postat av: nisse

BRA!

Jag tycker om dig!

2011-01-01 @ 13:48:45
URL: http://www.nissesblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0