free your mind your ass will follow

Kom nyss hem med en massa nya saker att blogga om, med risk för att bli osamanhängande. Träffade en kompis från förr för en stund sen, löste kanske några saker. Hursom känns som att en stor sten föll från mina axlar. Efter det stack jag och tankade bilen, av någon outgrundlig anl. tittade jag in i bensinmunstycket efter jag tankat. det var snarare så att slangen hade snurrat sig konstigt så att munstycket kom upp i ansiktshöjd, sen kortslöt sig min hjärna för en millisekund och fick min hand att trycka på handtaget. Jävlar vad bensin det kom! så där står jag dränkt i soppa. Hade nog tänt eld på mig själv om inte cigarette-tändaren i bilen va så satans långsam, så jag sket it, stack och handlade lax och ruccolasallad på ica-maxi. så där står jag i kassan med "tant-grenadin" i fickan, dyngsur av bensin, hög på bensin-ångor tänker jag att "fredrik nu kan det fan inte bli mycket värre" så jag börjar skratta, ganska högt desutom, varav folket i min direkta närhet tittar förvånat på puckot i kassan som stinker bensin.
Det va en sötrökare som sa en gång att: le mot livet och livet ler mot dig. Nu ler jag, nu är det fan livets tur att le tillbaks. Sen har jag ju ett fint leende som jag borde bruka oftare.
Eller som Roger på jobbet sa: Hörru champange-Fredrik, hade du inte haft öronen hade den där jävla truten räckt runt hela huvudet

jag kan fan inte sluta bita på min naglar! och till det lyssnar jag på -good save the queen med Motörhead


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0