2 lax 10 krönika

Hm, läste nisse krönika över vad som hänt iår, eller inte hänt. Fått lite prestationsångest över att han skrev en kortare bok...jag skriver lite annorlunda.Nåväl här kommer min första delen

Tjej krönikan:
när jag ser tillbaka på mitt 2010 tänker jag på tjejer jag träffat, andra kanske tänker på resan man gjorde, eller att man blev klar i skolan, bytte jobb osv, när jag försöker samanfatta 2010 är det tjejer som är mina milstolpar.
Trodde jag hade hittat den jag ville leva resten av mitt liv med i början av året, så blev det ej... slutade tro det i början av mars. Massa konstiga saker som hände, vänner som försvann. Nya som tog vid. Gick på Staffans 30års fest och då sa det klick igen, träffade nästa...Borde kanske dragit öronen åt mig när hon försvann i 2mån. Hon dök upp igen i maj, jag hade en fantastisk sommar, lyckligare än på länge(nu kommer man iof bara ihåg allt bra) allt slutatde i kaos i början av sep. Gick in i den jobbigaste perioden på länge, jag insåg att jag var 30år patetisk o ensammen. Hade tänkt att jag skulle skriva en självhjälpsbok om hur man tar sig igenom att bli dumpad, orkade inte göra det för jag vet fan inte, men tiden läker alla sår(till viss del) Har studsat mellan väggarna sen dess, både en massa bra saker som har hänt o mindre bra. kanske är lättare att samanfatta dom senaste månaderna senare...

Övrigt krönikan:
lite svårt att komma ihåg vad jag gjort iår, hade ett band som flöt på riktigt bra, sagt det förut o säger det igen...vi va fan bra. sen kom tosses tjej in i bilden och agerade Yoko Ono, så bandet sket sig och har inte hämtat sig sen dess tyvärr, men jag ser ljuset i tunneln. Toni blev tonåring och började 7:an på borgis, fantastisk unge som ger mitt annars så ihåliga liv en mening. Var på jobbet hela sommaren eller åtminstonde alla dagar som solen lyste, Annika(voldemort) gick på sin 5veckors semester när högsommaren började,jag gjorde annorlunda och var ledig när det regnade. Jag var ledig vecka 30 och då regnade det. tog en tur till dalarna och jag frös nästan ihjäl. Hade iof en bra vecka med toni på västkusten. Hösten var mörk och tråkig, blev ingen bali resa eller annan resa heller för den delen. Dock så hade jag en bra höst när jag ser tillbaka på den. Har även börjat skaka drinkar på john W ställe, har jävligt roligt när jag jobbar. Gjorde iof några inhopp på tellus tidigare på året. Bytte jobb från att vara påläggkalv på stålverket till att jobba skift och mest "glassa" tjänar också ganska mycket bättre på det nya jobbet, inte för att det märks men iaf. Har inte vant mig med skift gången ännu och jag har ännu inte gjort en hel skiftcykel sen jag började, men skam den som ger sig

Bra 2010
x Har lärt mig en hel massa om mig själv

x Hittat tillbaka till en vän som betyder massor

x Har tackat nej till en fyrkant, trodde inte jag hade det nejjet i mig men det hade jag:)

x Alla fantastiska människor som oavbrutet envisas med att förgylla mina dagar

x sparat skägg i ca 48dagar, trodde inte heller jag skulle orka, men jag var fin i skägg, kanske allra finast i mustasch
x Börjat jobba krog igen

x köpt en longboard som jag skrotat med upprepade ggr

Mindre bra 2010

x det är fan inget som har varit dåligt med 2010, allt som har hänt har hänt av en annledning, jag har fått en insikt om mig själv som jag inte hade fått annars, man lär så länge man lever. Och mitt sista misstag är inte gjort ännu, Så håll i hatten för 2011 kommer bli det grymmaste året på länge, med en lite tripp till bali den 7:e feb som start!

Kommentarer
Postat av: nisse

min bok bräcker ditt inlägg vilken dag som helst, mest för att jag har bilder och mer orbajsande :)



2011 börjar där 2010 slutar och 2011 kommer bli ett år vi kommer få svårt att toppa. Grattis på år 2011!

2010-12-29 @ 09:28:36
URL: http://www.nissesblog.se
Postat av: Anna P

Jag har haft många roliga stunder med dig under 2010 iallefall!! Kram och Gott nytt år!!

2010-12-29 @ 09:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0