inatt jag drömde


gick och hade ett jävligt bra material för bloggen inatt, men samma sekund jag vaknat i morse försvann det. Så jag får helt enkelt skriva en liten redogörelse för vad som hände igår...kvällen började i lungt mak, jag satt hemma o tittade på när Dif spöade linköping med 3-1 i sm-slutspelet, ramlade sen ner på fika där Tosse, jocke o sebbe + carro/madde etc satt. Äh skit samma jag pallar inte skriva vad jag gjorde. däremot har jag börjat lyssna på lite gammal musik, när jag säger gammal tänker ni nog säkert på Edith Piafh från första världskriget, men icke. Jag läser ganska mycke självbiografier som gamla rockstjärnor har knåpat ihop med hjälp av nån journalist. Och just nu läser jag Keith Rickards bok (han som spelar gura i rolling stones red anm.) Hursomhelst, låtarna får ett helt annat djup när man vet varför dom blev skrivna. Ev till en gammal tjej man blev dumpad av, knark etc. så det jag vill komma till är att jag lyssnar ganska mycket på rolling stones, nästa gång ni har spotify igång sök på wild horses från -71. Kanske är den bästa låt dom har gjort. Eller "Honky tonk woman" Fredagen kommer jag nog bara tillbringa i soffan med en skål godis och en film.

xxoo


Kommentarer
Postat av: me

go go go!!! nu kommenterar jag.

2010-04-03 @ 20:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0